Unexpected Plan

Assalamualaikum! 

Lama tak upadate blog. Rindu sesangat nak menulis. Sekarang ni excited nak cerita yang aku pegi food hunting. Bab makan haruslah laju. Aku tak taw kenapa aku kuat makan tapi bising bila berat naik =') Kenapa unexpected plan? sebab kalau rasa nak makan, pi ja. Tu yang unexpected. Hahaha. Antara tempat makan favourite aku kat Melaka ni ialah BIG BOWL ICE. Aku suka sangat-sangat. Mungkin sebab aku memang penggemar buah dan ice. Jadi gabungan tu sangat mantap untuk tekak dan perut aku.

Kalau datang Bandar Melaka singgah la amik aku pastu kita pi la makan kat Big Bowl Ice sama-sama. Sweet kan? Lagi sweet kalau hampa belanja aku makan. Muahahaha. Aku memang addicted teruk la. Banyak lagi perisa yang aku belum try. Sambil taip ni pon terliur. Nah location untuk ke Big Bowl Ice yang paling dekat dengan aku. Ingat aww, before pi singgah amik aku =P

11, Jalan Kota Laksamana 1/2, Taman Kota Laksamana, 75200 Malacca, Malaysia

First time datang order ni. Masa tu tak pro lagi. Men order ja. Kalau yang bowl macam ni, ice dia cam kasar sikit. Pape pon tetap sedap and ada buah mangga kegemaran^^



Pastu dah taw jenis, asyik order yang macam ni. Ice dia halus-halus je. Namanya milk snow ice + passion fruit + tak ingat. Cia cia cia. Actually aku nak tunjuk yang lain tapi favourite aku jugak sebab ada kelapa, aku cari gambar tu tak jumpa. Yang tu memang umpphhh. Asal nak buat jaat ja tak jumpa pulak. Wkwkwkwk



Sekarang ni, aku nak bawak hampa semua ke PAK PUTRA TANDOORI & NAAN RESTAURANT. Haaa. Aku order naan cheese yang biasa ja. Tu pun dah sedap. Makan dengan ayam tandoori. Disebabkan perut full dengan Big Bowl Ice, jadi aku share dengan kawan-kawan. Tak lupa untuk tapau triple naan cheese. Yang triple tu perghhhh. Hahahaha. Enak banget. Siyess. Ni alamat untuk ke sana. Dekat-dekat ja. Rugi Kalau hampa tak pi dedua.

58, Jalan Kota Laksamana 2/3 & Jalan Kota Laksamana 2/4, Taman Kota Laksamana, 75200 Melaka, Malaysia


Kalau ada yang mengidam tu aku mintak maaf. Hahaha. Aku pun ngidam gak ni walaupun dah pi tak sampai dua minggu yang lalu. Anyway aku mintak maaf taw lama gila tak update. Thanks for always visiting me. Nanti nak update pasai makanan lagi. Hahaha. Bye warga blogger =D

28 comments

  1. hamboiii sedap nya tengok ice bowl ni..!
    meriah sangat dik oi.. kalau hakak makan 3 mangkuk trus confirm esk penimbang rosak. =P Dlm perancangan nak jalan melaka ni.. hihihi

    ReplyDelete
  2. Ya Allah....juling mata akak tengok...asyik telan air liur je ni...

    ReplyDelete
  3. waahh.. sedapnyaa semua hidangan . memang terliuqq dibuatnya :D

    ReplyDelete
  4. @♥ aiNa yaZiD ♥ Siryes sdp. Datang big bowl tu. dekat sangat dengan bandar melaka. Musim panas2 ni memang best kalau dpt mkn nih. tak tipu. hihihihihi. penimbang tak rosak punya. muahahaha.

    ReplyDelete
  5. @PeRdU cINta hehehehek. jaat kan saya saja letak banyak2 >.< org yang letak pon terliur. hahaha

    ReplyDelete
  6. @nadhie wueen datang sini amik saya kita g sama2. hehehe

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,

    Wahhhh rasa nk jilat skrin hp.. Nape menarik sangat.. Saya suka sangat fruits camtu.. Boleh cuba bila pi Melaka..

    ReplyDelete
  8. @LZ - The Blog Owner Waalaikumusalam. Hahaha. jgn la jilat skrin. Ada macam2 jenis buah. Menu dia pon banyak pilihan sampai tak taw nak pilih yg mana :D

    ReplyDelete
  9. Nampak sedappp. Simpan dulu, nnti klu g melaka boleh singgah

    ReplyDelete
  10. Sedap ngat aihhhh! =D Semua lokasi kat Melaka boleh dikatakan best best belake kn..Tempat makan toksah kate, terliur ngat ngat ngat aih! Haha..

    ReplyDelete
  11. wow akak! kenapa tak ajak saya? hehehehe! sedap sangat makanan tu!

    ReplyDelete
  12. @Ain Cho'in hahaha. kannn. sy pon tak hbs explore lagi. hahahaha

    ReplyDelete
  13. terliuqqq taw tengok gambar2 ni. sobs sonbs

    ReplyDelete
  14. oo berapa harga abc tu? haha..

    sedap pulak menengoknye tu..

    Blogwalking sini, jemput singgah baca artikle ini ye

    Faktor Trafik Blog Turun site...

    ReplyDelete
  15. cewaaahhh menu sihat neh...hidang mata pun dah best klu dpt masuk mulut alangkah lagi tambah2 bestnya kan....hikhik...so sedap!

    ReplyDelete
  16. omg sedapnya tengok huhuhu terliur haha

    ReplyDelete
  17. uishhhh sedap gilaaaaaaaa huhuhu

    ReplyDelete
  18. @Ahmad Hasif harga dlm RM7 and above la. depend apa yg kita pilih, lg bnyk add on lg mahal. hihihi. tp still affordable la.

    ReplyDelete
  19. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

    Thanks :)

    ReplyDelete

Thank you for reading this entry ♥ You can leave any comments or suggestions. But, please do not use harsh words :)