Zaman muda mudi bangang abadi

Assalamulaikum

Ada sesiapa yang selalu scroll twitter and perasan budak yang dapat 100% addmath untuk ujian selaras satu tu? Banyak la komen dari warga twitter contohnya, ‘bijaknya dia’, ‘wow, budak ni makan apa?’, ‘jangan riak’, ‘alah, soalan bocor’ and much morelah kan. Yang puji okay, boleh jadikan inspirasi kan? Yang dok tuduh kata tiru, soalan bocor apa ni semua dengki ka gurau? Kalau gurau pon mana lah kita tau tuan paper tu terasa ka kan.

Gambar mak yang comel sebagai sumber inspirasi dan kata-kata semangat :')


Aku nak cerita pengalaman masa sekolah dulu, before that bear in mind apa yang aku nak share ni bukan nak brag ka apa. Semua orang sedia maklum kan yang soalan addmath memang super duper payah dia tu. Dulu aku belajar kat MRSM, ujian selaras satu aku dapat 95% untuk addmath. Memang aku suka sangat addmath. Aku tak terer pon, maybe sebab aku stay up siapkan homework kadang tu sampai pukul dua pagi sebab takut dengan cikgu.

Ada la yang taw aku dapat result macam tu. Lepas tu semua orang ingat aku pandai. Padahal ramai je lagi yang dapat 100% kan. Ada satu masa tu aku ada masalah cinta lololol. Aku down gila aku tak study tak siapkan homework dan aku rasa aku teruk sangat. Aku tak boleh focus belajar. Aku yang dulu suka addmath, kemain menyampah lagi dengan addmath. Dulu aku bawak fon taw pegi MRSM termasuklah ke kelas -____- See how brave I am. Cikgu mengajar aku mengelamun, bila cikgu bagi latihan suruh buat, aku dok mesej bf(now ex) meroyan tak pon dengar lagu*aku bawak mp3 jugak*. HAHAHAHA. Bodoh sungguh la aku.

End up result aku teruk. Pointer semester dua jatuh gila. I didn’t get dean list. I felt really stupid. Takyah cakap aku penah fail fizik Zzzzz. Kalau mak tahu sumpah aku mati dah ni. LOL. Hidup pon diteruskan sampailah percubaan MARA yang senang sangat tu kan :’) Addmath ada banyak chapter kan, yang aku dapat tinggi dulu tu chapter senang + favourite aku. Bila nak trial aku tak dan cover dengan soalan trial yang luar biasa payah tu, aku FAIL lah! Memang rasa down gila aaah.

Pastu masa nak real SPM pulun ah study. Yang tak ley blah ada kawan suruh ajar, aku cakap kat dia ‘Aku bodoh addmath, dah pegi tanya orang lain lagi pon aku ada fail.’ Dia suh ajar jugak :’) Aku ajar la yang aku taw. Tak sampai hati pulak. Sebab tu aku tak suka bila orang taw result. Depa akan fikir ang pandai padahai tu ujian selaras satu ja. Dulu pointer jenis tampal. Memang ang tak ley sorok punya. Sekarang zaman uni, aku lebih suka rahsiakan result test, quiz and even pointer :)

Bila dapat result SPM kan, I got B+ untuk addmath. Bersyukur je lah. Sapa suruh dulu gatai becinta pastu tak ley nak control diri. Huuuu. Nyesal ada gak. Cuma nak cakap, tak selamanya kita kat atas. kenkadang kita kat bawah jugak. Apa apa pon bersyukur and rahsiakan result anda. Muahaha. Tapi zaman sekolah dulu cikgu suka tampai gak result LOL. 

P/s: Cerita hari ni terkenangkan zaman sekolah dulu ja, takdak niat nak riak ka apa sebab aku ngaku aku bodo ja dulu. Zzzzz. Siap kena panggil dengan cikgu sebab result turun mendadak tapi tak fail pon time tu :(  Tak cukup dengan tu, kaki aku dipijak dengan cikgu. Cikgu pakai heels hokay -___- Why cikgu whyyyy?

P/s/s: Mesti menyesal baca cerita yang tak bermakna ni. Hahaha. Just nak cakap, fokus belajar dan jangan fikir sangat soal cinta ni. This story sebagai peringatan untuk diri sendiri jugak supaya sentiasa berusaha untuk berjaya dan jangan biarkan hal yang remeh remeh rosakkan masa depan kita nanti. Time tu nak nyesal tak guna dah :'(

P/s/s/s: Tahniah adik yang viral tu. Awak memang brilliant. Keep it up :)

Thanks baca, jumpa lagi di lain entry :*

19 comments

  1. Hahaha "siapa suruh gatai bercinta"
    You're so funny sis.

    And yah me too, I love addmath and I will make sure I get A/A+ for it.
    I can't help. I just love it naturally.
    This is not brag.
    You can feel me I think. Hahaha.

    Anyways, school life is awesome.

    ReplyDelete
  2. akak duduk penangkan? so, akak tahulah smk abdullah munshi! saya belajar situ sekarang ni! akak pandai juga ya! serius tak tipu! saya subjek yang paling teruk sekali adalah math! apatah lagi nak belajar addmath! memang boleh pecah kepala! hehehe! kenalah usaha kalau tak nak teruk lagi result math! saya tinggal lagi satu exam ja! hope tak dapat teruk lagi untuk math! :p

    ReplyDelete
  3. @Eeiou _ Yeahh I can feel you. hahaha. ni mesti antara yg pro nih >.<

    ReplyDelete
  4. @Izzati Sarafina Hanis haah penang tapi kat mainland. td google, sekolah tu kat island eh. Takde la pandai. hahaha. akak paling suka mathmode :D Btw goodluck utk becoming paper and yg dah jwb. all the best :*

    ReplyDelete
  5. dah lama mama tinggal kalkulator saintific ni.. hahhaha... masa study kat U dulu guna gak la..

    Salam kenal dari Mama Jue.. Mama Followers #391

    ReplyDelete
  6. Hihihi.. biasa la tu yunk. Zaman cinta monyet ni ada je. "Dulu gatai bercinta" ye... haha tp trust me, experience yg lps byk sgt ajar kita erti kehidupan.)
    Btw, sis & math/Addmath x blh berkawan baik. Tak minat... tapi tu la yang kena hadap zaman study. Huhuhu.

    ReplyDelete
  7. @Jueliza Jamani dan saya masih guna. hahahahaha. thanks follow, will follow back^^ and selamat berkenalan juga :)

    ReplyDelete
  8. @♥ aiNa yaZiD ♥ haaa kan. zaman cinta monyet tapi saya bukan monyet, ex yes monkey. muahahahahaha. nak buat macam mana kena belajar jugak. nak lari takley :(

    ReplyDelete
  9. Dulu waktu sekolah boleh ngam dengan maths je add maths setakat lulus je. huarghh malu tahap petala apakah.. ;)

    ReplyDelete
  10. hahaha baca sampai habis! teringat zaman sekolah. gila rebel taknak masuk kelas science stream pastu glad that I survived! tapi spm rasanya lagi bagus kalau masuk aliran kemanusiaan. haha.. now, dah habis degree alhamdulillah... actually, Allah's plan is the best for us. have faith! :')
    good luck untuk kita nak tempuh masa depan lagi banyaakkk cabaran! fighting! hehe :D (#ehhh terpanjang pulaakkk komen)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe betul, Allah plan is far greater than our plan. Tahniah dah hbs degree hehehe :D

      Delete
  11. seronoknya minat math ni. :) btw semua tu pengalaman berharga kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka mengira, tp add math way to complicated ahahahaha

      Delete
  12. :D :D belajar add math habis2.. tiba2 skrg ni xde pun guna add math waalaupun sedikit un.. urmm.. takpernah add math lulus masa exam sekolah tp bila spm alhamdulillah dapt B.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah alhamdulillah lulus add math. tulah takda guna pon sebenarnya bila dah kerja XD

      Delete
  13. addmath giler susah nak mampos ! sy dulu science stream (sekolah harian biasa) tapi masa tu entah kenapa guru besar setting utk kelas 4sains1 :

    subjek wajib:
    -BM
    -BI
    -PI
    -Math Moden
    -Sejarah

    subjek pakej yg diwajibkan utk kelas 4Sains1:
    -Fizik
    -Kimia
    -Biologi
    -Add Math
    -Lukisan Kejuruteraan

    masa tu most of us yg TERPAKSA kena masuk kelas 4sains1 tu disbbkan student yg sepatutnya masuk kelas tu dah dpt masuk skolah lain yg better. jadinye kitorang yg tertinggal masa tu dlm 21 org dipaksa jugak masuk kelas 4sains1 dgn kena hadap those subjects yg pada kitorang giler semua tu kena wajib kitorang hadap ke??? WTF! mmg rebel giler setiap hari questioning nasib kitorang. last2 mmg ramai yg ngam2 lulus je subjek Add Math. Dah la Fizik Kimia Bio tu kena hadap ambik jugak. WTF! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uish ni memang paksa rela ni mana boleh camni aeiii. congrats sbb berjaya lulus walaupun terpaksa hahahaha. semua bijak bijak niii :D

      Delete
  14. homai TERpnjg pulak komen. dah rupe entry dah ha. hahaha ammpunnnnnn Ally hahaha

    ReplyDelete

Thank you for reading this entry ♥ You can leave any comments or suggestions. But, please do not use harsh words :)